2020. júl 22.

Őszinte barátok?

írta: Őszinte Tini
Őszinte barátok?

oszinte_baratok.jpg

Szerintem egyszer az életben mindenkinek van, volt, vagy lesz olyan barátja, vagy olyan baráti köre, ahol kihasználják, vagy csak érzi, hogy annyira nem fogadják be.
Nekem is sajnos voltak olyan barátaim, akikről azt hittem, hogy a barátaim, és nagyon szerettem volna, hogy a barátaim legyenek ezért könnyen ki tudtak használni. Ami ebben a legrosszabb, hogy akik nem használtak volna ki azokat ellöktem magamtól. Szerencsére mára már kiszórtam ezeket az álbarátokat az életemből…. Akikkel meg valóban jóban szeretnék lenni, és ők viszont, azokkal igyekszem sokat beszélni és találkozni.
Egy életre megtanultam, hogy az nem barátság amikor csak te „dolgozol” azért, hogy elfogadjanak.
Álltalában ezekben a barátságokban mindig azt éreztem, hogy muszáj megfelelnem az adott embernek, és úgy kell cselekednem ahogyan tudom, hogy elvárja. Na, ha valaki, még rajtam kívül, így van ezzel akkor az egy nagyon rossz barátság, mert az, hogy nyilván kulturáltan viselkedsz a másik jelenlétében az rendben van, de ne érezd azt, hogy csak az a jó amit a másik fél gondol, és te akkor megváltoztatod a saját véleményedet ezért. (Természetesen itt csak arra gondolok, ha állandóan a másik akarata érvényesül, nyilván, ha kölcsönösen alkalmazkodtok az jó dolog) Én itt magamból indulok ki, hogy álandóan azt cselekedtem, amiről tudtam, hogy a másik helyeselni fogja, közben meg én nem szerettem volna ezt igazán… Mondok egy nagyon egyszerű példát, hogy érthető legyen: Szőke voltam és majdnem mindennap megkaptam, hogy nekem sokkal jobban állna a barna haj és, hogy festessem vissza az eredeti hajszínemet. Én megmint az engedelmes kiskutya, befestettetem a hajamat barnára, ami valami hihetetlen mód rossz döntés volt, mert nekem egy kicsit sem tetszett és igazán nem is akartam ezt az egészet… bár akkor meg voltam győződve róla, hogy ez egy nagyon jó döntés lesz és hogy ezzel jobban el fognak majd fogadni… Nem így lett. (Azóta újra szőke vagyok)
Ez csak egy nagyon egyszerű példa volt, de sok ilyen eset történt, hogy olyat csináltam néhány ember kedvéért, amit nem szerettem volna. A legnehezebb ilyenkor, a kiszakadás… Nagyon nehezen lehet ezekből a rossz társaságokból kiszakadni. Mert te szeretnéd nagyon, hogy befogadjanak, és hogy jóban lehess velük, de közben meg tudod, hogy ez az egész nem jó.

Mint mondtam, nekem már sikerült lezárnom ezeket a barátságokat. Most felszabadultabbnak érzem magam, mert olyanok vesznek körül, akik tényleg szeretnek és elfogadnak úgy ahogyan vagyok.

Sziasztok, Én az Őszinte Tini voltam. Hamarosan újra jelentkezem.

Szólj hozzá

barátok véleményem őszintetini őszintén? őszintebarátok?